Glasvezel

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 20-03-2012 20:58

Je kunt bij www.eindelijkglasvezel.nl zien bij welke providers je glasvezel op postcode-huisnr kunt krijgen en het dan aanvragen. KPN is er inderdaad een van. Ik ben zelf nog altijd meer te spreken over xs4all (ondanks alles van de afgelopen weken).

Voor de volledigheid, in plaats van glasvezel kun je dus ook kiezen voor internet via de kabel bij Ziggo.

En zowel via glasvezel als via de kabel kun je alles-in-één nemen, dus internet, bellen en tv. Combinaties zijn ook mogelijk.
Stef en Bir, Bnr 50

Letty&Jakob
Berichten: 17
Lid geworden op: 25-04-2011 15:48

Bericht door Letty&Jakob » 02-04-2012 09:17

Ik ben er benieuwd of jullie gaan wachten op de glasvezel aansluiting of dat jullie voor een andere oplossing kiezen en welke?

Groetjes Letty

rxb
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-04-2011 12:06

Bericht door rxb » 03-04-2012 09:16

Hoi Letty,

Wij verhuizen vooralsnog gewoon ons bestaande Ziggo-abonnement mee.
Tegen de tijd dat glasvezel goed werkt dan overweeg ik de overstap.
Maar mijn ervaring is dat KPN nogal eens moeite heeft om zijn zaken aan de praat te krijgen. Daarom kies ik nu voor safe.

Groetjes, Remko (Lbh 37)

rutger_en_annet
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-12-2010 16:39

xs4all en kpn

Bericht door rutger_en_annet » 19-04-2012 15:00

Na een medewerker van XS4ALL het bos in te hebben gestuurd met de opdracht om uit te zoeken waarom ik geen glasvezel abonement kan nemen op de Lebeauhof 19 was het antwoord dat dat alleen bij KPN kan. Gedwongen winkelnering... ? Ook op de vraag waarom ik me wel kan inschrijven op de website van xs4all en dat daar staat dat 14 mei levering mogelijk is, is het antwoord helaas maar KPN heeft het alleen recht... We zullen zien.

Maar promt werd ik een uurtje later gebeld door KPN met een mooi aanbod. Toeval?

Rutger

Enrico
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-02-2011 11:29

Bericht door Enrico » 19-04-2012 16:04

Ik heb momenteel al een aansluiting bij KPN en gisteren nagevraagd of dat gewijzigd kon worden in een glasvezelaansluiting. Toen wisten ze mij vanuit KPN te melden dat Reggenet de wijkaansluiting eind april gereed denkt te hebben. Dat zou betekenen dat er vanaf begin mei aangesloten kan worden. KPN geeft trouwens momenteel de eerste 3 maanden abonnement halve prijs. Dat KPN alleenrecht lijkt te hebben, lijkt mij echter niet toegestaan...

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 22-04-2012 18:04

Volgens mij is het enige dat duidelijk is, het feit dat niet alle partijen het precies weten. En waarschijnlijk durven ze dat ook nog eens niet toe te geven.

Ik heb me een paar weken geleden ingeschreven voor glasvezel bij xs4all. Als ik vandaag op www.xs4all.nl/glasvezel de postcodetest doe, dan krijg ik dit:

"De 30% inschrijvingen voor glasvezel is gerealiseerd.
Schrijf u in voor Glasvezel van XS4ALL.
ReggeFiber start met de aanleg van het glasvezelnetwerk.
Wanneer uw woning is aangesloten neemt XS4ALL contact met u op om uw bestelling af te ronden."

Dat klinkt positief. Iedereen die glasvezel wil (kpn of xs4all, volgens mij zijn dat vooralsnog de enige twee aanbieders) en het nog niet heeft aangevraagd, raad ik aan om dit op korte termijn te doen.
Stef en Bir, Bnr 50

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 22-04-2012 21:30

Wij hebben ons bij KPN gemeld. 4 mei gaan ze ons oude contract omzetten (kan blijkbaar toch, zal wel) en als de glasvezel er is komen ze nog een keer langs. Tot die tijd hebben we gratis en voor niets een prepaid Dongel. :D
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Plaats reactie