Glasvezel

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 13-03-2012 20:13

Wellicht een domme vraag, maar hebben we tot die tijd geen TV, telefoon en internet?
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Irma en Ron
Berichten: 36
Lid geworden op: 12-04-2011 14:07

Bericht door Irma en Ron » 13-03-2012 21:40

Alternatief is Ziggo voor als je niet per se glasvezel wilt. Anderen (zoals wij) moeten waarschijnlijk geduld hebben...

De website van Reggefiber heet "www.eindelijkglasvezel.nl". Dat gaan wij dus ook een keer uitroepen!
Irma en Ron

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 13-03-2012 22:36

In theorie is het ook nog mogelijk om behalve via de kabel (Ziggo) ook nog via gewone ADSL bij je eigen provider internet te nemen. Dat gaat dan via een KPN-lijn. Daarna zou je als glasvezel beschikbaar is bij dezelfde provider kunnen overstappen naar glasvezel. In de praktijk laat dat geloof ik ook op zich wachten. Contact opnemen met reggefiber lijkt me een goed idee. Misschien weten ze niet hoeveel mensen hier graag gebruik van zouden maken?
Stef en Bir, Bnr 50

Enrico
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-02-2011 11:29

Bericht door Enrico » 14-03-2012 18:03

Misschien moeten we eerst eens verifieren in hoeverre XS4ALL de waarheid spreekt? Het zou niet voor het eerst zijn dat bedrijf A bedrijf B onterecht van niet doorwerken beticht...

EDIT: overigens staat op de website van Reggefiber (http://www.eindelijkglasvezel.nl/leiden/) dat glasvezel op onze adressen "gewoon" beschikbaar is...

Irma en Ron
Berichten: 36
Lid geworden op: 12-04-2011 14:07

Bericht door Irma en Ron » 15-03-2012 09:20

Zojuist met Reggefiber gebeld (088-0063711).

De dame aan de andere kant van de lijn meldde mij dat zij (Reggefiber) de lijn al in januari jl. heeft opgeleverd. Volgens haar zeggen, wacht XS4ALL waarschijnlijk nog op KPN. Die moet namelijk nog apparatuur bijplaatsen om leven in de aansluiting te blazen. (XS4ALL is een dochteronderneming van KPN)
Irma en Ron

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 20-03-2012 15:52

Ik ben de afgelopen weken bezig geweest om de verhuizing van onze xs4all aansluiting te regelen. Dat lukt alsmaar niet. Xs4all stuurt mij naar KPN om een technische postcode, ook wel Canvasnummer, aan te vragen. KPN geeft aan dat particulieren dit absoluut niet zelf mogen opvragen en dat xs4all dit had moeten doen. En bovendien dat het canvasnummer helemaal niet bestaat. En dat ik via www.aansluitingen.nl een aansluiting kan aanvragen, maar dan moet je en passant ook nog aangeven dat je de factuur accepteert. Nu wil ik geen factuur accepteren als ik niet van te voren weet hoe hoog die is. Bovendien moet je dan kaartmateriaal aanleveren, zodat ze weten waar ze koeten graven. Dat klinkt niet als iets wat een particulier moet doen.

Mijn indruk is dat Ymere vergeten is telecom-aansluiting aan te vragen. Ik heb Ymere gevraagd of dit klopt. Mij lijkt namelijk dat je vanaf het moment van oplevering gewoon telefoon en internet zou moeten kunnen hebben.

Ik hoor van zowel KPN als xs4all dat glasvezel inderdaad per 21 mei beschikbaar is. Het kan toch niet zo zijn dat we daar anderhalve maand zitten zonder telefoon en internet?

Bij Ziggo kun je nu gewoon internet aanvragen. Ik wil dat niet, onder andere omdat ik het zo'n gedoe vindt om emailadressen en telefoonummer te wijzigen. Maar ze maken het mij niet gemakkelijk.
Stef en Bir, Bnr 50

Irma en Ron
Berichten: 36
Lid geworden op: 12-04-2011 14:07

Bericht door Irma en Ron » 20-03-2012 20:22

Er is (en komt) geen koperen telefoon aansluiting dus ook geen ADSL.
OverIgens is de datum vervroegd naar 14 mei.
Irma en Ron

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 20-03-2012 20:32

Daar ben ik na tig telefoontjes met xs4all en KPN nu eindelijk ook achter. Beide partijen hebben grote steken laten vallen in de informatievoorziening. <understatement>

Goed nieuws dat glasvezel vervroegd is. Misschien kan het wel nog iets eerder als meer mensen zich ervoor aanmelden. Ik heb me vanmiddag aangemeld.
Stef en Bir, Bnr 50

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 20-03-2012 20:48

Aanmelden via www.kpn.nl neem ik aan?
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 20-03-2012 20:58

Je kunt bij www.eindelijkglasvezel.nl zien bij welke providers je glasvezel op postcode-huisnr kunt krijgen en het dan aanvragen. KPN is er inderdaad een van. Ik ben zelf nog altijd meer te spreken over xs4all (ondanks alles van de afgelopen weken).

Voor de volledigheid, in plaats van glasvezel kun je dus ook kiezen voor internet via de kabel bij Ziggo.

En zowel via glasvezel als via de kabel kun je alles-in-één nemen, dus internet, bellen en tv. Combinaties zijn ook mogelijk.
Stef en Bir, Bnr 50

Plaats reactie