Volendam en het sanitair

De mooiste badkamers komen van ver....
Ellen
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-04-2010 19:38

Bericht door Ellen » 24-01-2011 18:09

Ha Bas,

Wij hebben de offerte al lang binnen en teruggestuurd.
vreemd dat je nog niks gehoord hebt.

gr Jeroen

Remco
Berichten: 77
Lid geworden op: 16-04-2010 20:31

Bericht door Remco » 24-01-2011 21:15

Wij hebben ook nog niets ontvangen. Lijkt me ook niet zo ingewikkeld, meubeltje, muurtje en schermpje...

We wachten af. Mooi om te horen dat er kennelijk schot in de zaak zit.

rutger_en_annet
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-12-2010 16:39

Bericht door rutger_en_annet » 25-01-2011 15:42

Wij zijn er nu ook wel uit. Wij laten alleen de badkamer casco opleveren en de twee wc's laten we door Volendam doen. De reden voor casco is dat menig tegelzetter goedkoper is dat Volendam. Onze tegelzetter doet meteen ook het plaatsen van wat muurtjes en ook het aanleggen van vloerverwarming (die hij aftapt van de radiator). Het loodgieters werk doet hij met een maat van hem. Al met al komen we goedkoper uit en met meer maatwerk. De tegels en het sanitair is gewoon goed zoeken. Ikea heeft mooi badmeubulair voor weinig.

Onze tegelzetter is E Coster. Mail info@ejcoster.nl of 06-55746441

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 14-02-2011 20:54

Op 28 januari kregen we eindelijk, na 6 weken in spanning te hebben gezeten, de sanitair offerte. Naast verbaasd te zijn over de coördinatie kopersbegeleiding en ontwikkelings kosten zaten er helaas ook wat inhoudelijke foutjes in de offerte. Geen probleem, kan gebeuren, zeker als je er 6 weken aan gewerkt hebt…..

Volgens mij moet een offerte inhoudelijk zo zijn opgesteld dat het voor de koper duidelijk is wat die koopt niet?

Ik koop niet dagelijks een bad dus voor mij is het niet helemaal duidelijk wat een SPH 345 bad duo 180x80 wit is. Ja het zal een wit bad zijn van 180x80. Maar ja dat zijn er zo veel. Op 28 januari heb ik dan ook gevraagd of dat SPH 345 bad duo 180x80 wit stond voor ons gewenste bad van Villeroy & Boch, de Subway kunststof acryl rechthoekig 180x80cm? Geen gekke vraag toch?

Vandaag al weer twee weken verder kwam het verlossende antwoord:

Toelichting bad: SPH 345 is een kunststof bad van Sphinx model 345 afmeting 80x180cm, dus geen Villeroy & Boch Subway. De kopers hebben de Sphinx uitgezocht en hiervan ook foldermateriaal meegekregen.

De kopers, ik denk dat wij dat zijn, hebben het zelf uitgezocht dus en zie folder. Dus…. Ik heb helemaal geen folder en van een Sphinx weet ik ook niets. Toch maar eens kijken wat een SPH 345 dan voor iets moois is.

Mmmm nog niet duidelijk, deze is er namelijk in een rechthoekige en ovale uitvoering….. Wel jammer, weer twee weken verder en nog steeds geen Villeroy en Boch bad en nog steeds is het niet duidelijk wat de SPH 345 nu exact voor een ding is.

Dit is toch treurig? Moet je voorstellen dat je als werknemer bij zo’n ballentent werkt. Ga je dan echt met plezier naar je werk?

Zijn wij overigens de enige met een dergelijke ervaring of hebben jullie allemaal de handdoek in de ring gegooid met de keuze voor casco oplevering?
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

rutger_en_annet
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-12-2010 16:39

De handdoek

Bericht door rutger_en_annet » 14-02-2011 21:20

Bas, wij hebben qua sanitair en tegelwerk allang de handdoek in de ring gegooid. Ook onze tegel als ook onze sanitair offerte stond vol fouten. Het gaat om best wel bedragen. Mijn meinig is geen goed gevoel? Dan maar zelf doen of een goed mannetje inhuren. Ik betwijfel of het duurder is, maar als zou dat zo zijn het gebeurt dan wel zoals ik het wil en zonder te veel irritatie...

Rutger

Remco
Berichten: 77
Lid geworden op: 16-04-2010 20:31

Bericht door Remco » 14-02-2011 22:03

Bas,

Wij zijn ook afgehaakt door de onduidelijkheden in de offertes. Er stonden zaken in opgenomen die niet met ons overlegd zijn, waarvan vervolgens gedaan werd alsof wij gek zijn.
We moesten naar Volendam want dat was zo handig, vervolgens staat offerte vol fouten en is er geen tijd meer om daar contact over op te nemen gezien de korte deadlines, terwijl de leveranciers er rustig 6 weken over mogen doen.

Irritante is dat je niet heel veel terugkrijgt en na oplevering je badkamer er in moet zetten. Maar goed ik gun deze partij mijn geld niet en nu hebben we de vrijheid om het echt naar onze zin te maken. Dus casco opleveren zal niet veel goedkoper zijn schat ik in maar goed als je dan een Villeroy en Boch bad wil dan kun je dat wel voor elkaar krijgen.

succes en blijf je gewoon verbazen. Ik kom na plaatsing graag een keer je mooie badkamer bekijken.

Grt Remco

Patrick Dexel
Berichten: 41
Lid geworden op: 15-04-2010 23:24

Bericht door Patrick Dexel » 17-02-2011 11:57

Wij hebben de offertes nu ook binnen en die klopt net als die van jullie ook niet echt.

- Verplaatsen van badkraanaansluitingen terwijl we het bad niet verplaatsen
- Verplaatsen douche aansluitingen terwijl we de douche niet verplaatsen
- Montagekosten closetrolhouders terwijl we die niet hebben uitgezocht
- Verkeerd plaatsen van wastafelmeubel zodat de douchedeur nauwelijks openkan. :shock:

Je zou toch denken dat als ze zo de tijd nemen het allemaal wel goed moet gaan. :(
Patrick en Malou | Bouwnummer 73

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 17-02-2011 20:43

Eindelijk de offerte is binnen, per mail want we moeten het wel maandag voor 16:00 doorgeven. Je zou die lui toch eens …. Laat ik het netjes houden, voor sommige bedrijven mag de crisis in de bouw nog wel even aanhouden.


Zou de offerte dan nu goed zijn…?

Nee, natuurlijk niet. Mijn badkamer is weer met 5 cm gekrompen….(we willen de badkamer vergroten naar 2150 mm) en ik heb nog steeds geen Villeroy & Boch, de Subway bad.

Het vervelende is dat als we de badkamer uitbesteden aan een kundig en professioneel bedrijf we voor dezelfde badkamer 16% meer moeten betalen.
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 08-03-2011 22:25

He he eindelijk men heeft de tijd gevonden om vijf radiatoren te selecteren. Jammer dat, de prijs nog een compleet raadsel is. Snappen ze nu echt niet dat dit voor de meeste mensen een belangrijk “detail” is? Ik begrijp echt werkelijk helemaal niets van dit bedrijf. Wat voor mensen werken daar in hemelsnaam op de afdeling verkoop?

Ondanks we gekozen hebben voor een casco badkamer en een designradiator zoals de CV11 (betalen we 400,- voor overigens) ga ik denk ik maar een offerte aanvragen voor alle vijf de radiatoren. Eens kijken of ik voor 29 april een reactie heb……
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 20-03-2011 16:41

Wij zijn gisteren naar Volendam geweest. Door de verhalen hier op het forum en hoe het maken van de afspraak ging, zagen wij heel erg op tegen het bezoek. Het viel echter alleszins mee. Wij hadden de afspraak met Kees Koning en hij dacht goed met ons mee. Zijn collega bemoeide zich af en toe met het gesprek wat ik niet netjes vond en ik weet redelijk zeker dat als we onze afspraak met die collega zouden hebben gehad, dat het heel wat minder prettig was verlopen.

Nu de offerte afwachten, wellicht dat ik daarna wat minder positief ben... :wink:

groet,
Stefanie
Stef en Bir, Bnr 50

Plaats reactie