Volendam en het sanitair

De mooiste badkamers komen van ver....
rutger_en_annet
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-12-2010 16:39

Volendam en het sanitair

Bericht door rutger_en_annet » 22-12-2010 20:31

Wie is er al langs geweest in Volendam bij GBM? Wat zijn jullie ervaringen. Bij ons kwam het allemaal een beetje raar over. Ten eerste krijgen we twee offertes. Eén van hun voor het tegelwerk en een aparte van de instalateur voor het sanitair. Daarnaast werd erg duidelijk gemaakt dat GBM alleen het tegelwerk doet, dus mijn vraag aan hun was wie is dan verantwoordelijk voor het sanitair en tegelwerk? Wij worden per slot van rekening naar GBM gestuurd als zijnde het punt voor de badkamer en wc's. Daarnaast vond de verkoper dat alles erg duur werd en speciale verzoeken als een rand om het bad met tegelwerk, dat was erg ingewikkeld. Onze indruk is dat zij standaard willen afleveren. Daarnaast kon een design radiator absoluut niet ivm stadsverwarming. Bij navraag bij iemand in de Stevenshof - ook stadsverwarming - is het geen probleem. En tot mijn verbazing staat dat ook nog in de nieuwsbrief van Rondavel.... Kortom wellicht zijn wij wat kritisch... dus heeft iemand andere ervaringen met GBM?

Remco
Berichten: 77
Lid geworden op: 16-04-2010 20:31

Bericht door Remco » 22-12-2010 20:48

Wij zijn vorige week woensdag geweest. Ik was net erg verbaasd dat het wel mogelijk is design radiatoren te laten installeren volgens de nieuwsbrief van Rondavel, terwijl in Volendam expliciet gezegd werd dat dit onmogelijk is (vanwege stadsverwarming).

Ook was het verhaal dat Volendam zo handig is omdat alles dan in 1 hand is. In de praktijk blijkt dat inderdaad tegen te vallen. Dat had ook bij een tegelboer in Leiden gekund. Wij hebben vandaag de offerte voor het tegelwerk ontvangen. De offerte van sanitair/installateur hebben we nog niet gezien. GBM geeft aan daar niet verantwoordelijk voor te zijn, maar wij moeten er wel op vertrouwen dat GBM e.e.a goed doorgeeft.
Ik heb ook niet het idee dat er nog te onderhandelen valt over de prijs.

Wat gaan de installatiekosten voor een badkamermeubel opleveren? De hoofdprijs vermoed ik. Goed dat viel wel te verwachten, maar echt fijn is het niet en strookt ook niet met hoe het gebracht is.

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 22-12-2010 22:41

Wij vonden het ook een beetje vreemd, en daarnaast de keuze ook zeer beperkt. Alle keuren zijn mogelijk zolang het maar zwart is…. Het vervelende is dat stelpost voor al het sanitair en de tegels slechts 3080 euro en maar liefst 4 cent is. (de nauwkeurigheid waarmee men kan boekhouden blijft erg grappig). En dan moet je ook nog zelf een dekvloer regelen. We zijn door Kees Koning overigens wel prima geholpen.

We zijn al eerder bij het Tegelhuis (mooie grote showroom) geweest en ook daar laten we een offerte maken. Principieel betaal ik nooit de hoofdprijs, ze zullen iets met die prijs moeten doen anders gun ik ze de omzet gewoon niet.
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Remco
Berichten: 77
Lid geworden op: 16-04-2010 20:31

mail aan Rondavel

Bericht door Remco » 02-01-2011 21:30

Wij hebben vandaag een mail gestuurd naar Rondavel, dit omdat we tot op heden (na onze afspraak op 15 december) alleen een offerte hebben voor het tegelwerk. We hebben nog niets ontvangen van de installateur en sanitairmensen, wij wilden wat dingen anders in de badkamer (oa glazen wandje bij douche en badkamermeubel).

In de mail aan Rondavel hebben we de volgende dingen aangekaart:
* dat we teleurgesteld waren door het aanbod in Volendam, dat niet waar gemaakt werd dat alles in een hand was en dat we het aanbod nou ook niet overweldigend vonden.
* hoe het nou zit met de designradiator, en als dit toch kan, of we die in Leiden kunnen uitzoeken.
* dat we nog geen offerte hebben van de sanitair en installateurmensen, terwijl dit het voordeel was van Volendam dat alles in een hand was.
* hoe er omgegaan wordt met de deadline van 21 januari als de offertes op zich laten wachten.

Uit de nieuwsbrief bleek dat Rondavel tot 7 januari afwezig is, hiermee wordt het allemaal wel krap tot 21 januari.

Dit ter info voor jullie,

Groeten,

Remco en Drieske

floor.sjak
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-03-2010 16:00

Bericht door floor.sjak » 05-01-2011 15:40

Wij zijn woensdag 29 dec bij GBM in Volendam geweest. Veel keuze maar ik vrees de offerte die we overigens nog niet hebben ontvangen. Alles werd wel goed uitgelegd van te voren en er werd aangegeven dat we 2 offertes zouden ontvangen. GBM doet alleen maar de tegels en installatiebureau Kruit doet het sanitair. Toen wij onze keuze hadden gemaakt en alles werd genoteerd vroeg ik of de offertes apart waren ( toilet en badkamer ). Toen werd er gezegd dat het een totale offerte zou worden omdat je of alle drie de ruimtes moest laten vervallen of alles door hun laten doen. Het was dus niet mogelijk om alleen de 2 toiletten te betegelen en voorzien van sanitair en de badkamer kaal op te leveren. Daar schrokken wij wel even van want dat wisten we niet. Thuis gekomen ben ik gelijk in de papieren gedoken maar daar bleek er niets van waar. Ik een mail gestuurd naar rondavel en ondanks het feit dat ze gesloten waren kreeg ik toch bericht terug van Astrid dat dit inderdaad onzin is. Je mag zelf kiezen welke ruimte je eventueel mag laten vervallen. Zij zou kontakt opnemen met GBM. Toch jammer dat GBM niet goed op de hoogte is van de afspraken. Ik weet niet waar dat aan ligt maar het is wel vervelend dat je overal achteraan moet. Hij kon ook nog niet vertellen over een designradiator, daar waren ze mee bezig. En nu wachten we met smart opde offerte. Als het te duur is laten we de badkamer vervallen en laten alleen de 2 toiletten doen.

Gr Sjak en Floor
Floor en Sjak (BN 60)

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 05-01-2011 20:41

De keuze is er idd beperkt, maar volgens mij kunnen die sanitairmensen op een uitzondering na wel alles leveren.

Wat wel jammer is, is dat er helemaal niet over de prijs te praten is en wij daarom het gevoel hebben dat we voor elke wijziging nu de hoofdprijs betalen. Wat nog vervelender is, is het feit dat je echt niet meer dan een symbolisch bedrag terug krijgt als je een ruimte laat vervallen. We hadden een goed gevoel bij het Tegelhuis (tegels en sanitair), maar de verkoper wist op voorhand al te vertellen te hij nooit in de buurt van GBM zou kunnen komen. Het geld wat wij terug krijgen is (dacht hij) alleen de waarde van het materieel, dus exclusief arbeid en dit is wat een badkamer/WC nu juist zo duur maakt.
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 10-01-2011 20:18

"Beste allemaal,
Wij zijn ook nog in dubio over de badkamer. Neigen toch meer naar casco oplevering. Alle gebruikte materialen zijn via internet eenvoudig te bestellen. Ze hebben de goedkoopste serie van Villeroy en boch gebruikt. Het geld wat je voor het sanitair terugkrijgt daar kun je dezelfde spullen zeker voor terugkopen. Wat het bij GBM duur maakt is het arbeidsloon van het betegelen van de vloer en wanden. Dit is ongeveer 70 euro per 4 kante meter exclusief tegel. Hier valt dus zeker winst te behalen. Ook andere dingen zoals een douchescherm zijn op internet goedkoper te bestellen. Door casco oplevering hoef je per saldo echt niet duurder uit te zijn. Het levert alleen wel meer stress op. Daarentegen heb je wel meer keus. Wij denken aan cire beton of tadelakt op de muren.

Jeroen & Ellen"
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 10-01-2011 20:25

Her en der lees is dat mensen de badkamer toch zelf gaan doen. Hoe komen jullie qua kosten dan uit?

Gr. Bas
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

floor.sjak
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-03-2010 16:00

Bericht door floor.sjak » 15-01-2011 19:03

Hi,

Wij denken er ook hard aan om de badkamer casco op te laten leveren. We hebben de offerte van het sanitair nog niet binnen ( zie mail en brief Rondavel vandaag ) en we hebben nu een week uitstel gekregen!!
Zoveel schieten we daar niet mee op. We twijfelen toch een beetje over de indeling maar die tijd is ons niet meer gegeven om dat om te zetten. Dat kan alleen als we de badkamer casco laten opleveren. Dan hebben we nog genoeg tijd om te beslissen hoe of wat. Je kan op je gemak tegels en sanitair uitzoeken en als het huis opgeleverd is kan je eventueel de leidingen nog laten verleggen. Wij vinden dat ze het zelf in de hand werken dat misschien veel mensen casco op laten leveren. Wij wisten bijv. al anderhalf jaar geleden wie de keukenleverancier was, daar had je ruim de tijd voor. Wij kunnen nu gewoon nog geen goede keuze maken dus zit er maar een ding op, casco opleveren. Kijk bijv. nu in het Gamma krantje, prachtige luxe badkamermeubels met 25% korting. En zo kan je al je spullen in de loop van de tijd op je gemak uitzoeken en op de aanbiedingen letten. Hebben andere bewoners al een beslissing gemaakt?

groetjes Sjak en Floor
Floor en Sjak (BN 60)

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 23-01-2011 22:04

Is er iemand die reeds een offerte heeft ontvangen van onze sanitair leverancier?

Het lijkt me dat het toch geen 6 weken hoeft te duren om een paar prijzen op te zoeken en de boel op te tellen. Maar goed, het zal wel weer heel veel complexer zijn dan ik als simpele koper denk….
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Plaats reactie