Verlengen of niet?

Nog even geduld....
Liesbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-02-2010 12:27

Verlengen of niet?

Bericht door Liesbeth » 17-04-2010 16:09

ik wil jullie vertellen dat ik NIET ga verlengen, dus bouwnummer 52 komt weer vrij voor de verkoop.
Dus betekent dus hooguit 20 verkochte woningen, dus netaan 50%.
Mijn overwegingen:
ik denk dat het allemaal nog veel langer gaat duren dan verteld. Wat donderdagavond verteld werd, was het meest gunstige scenario. Ik denk dat er nog wel tegenvallers zullen komen. Dus het gaat me te lang duren. Ook zijn er nog meer mensen die niet verlengen, zo hoorde ik donderdagavond. Kortom minder dan 50% verkocht en gaat er dan wel gebouwd worden?
Verder heb ik geen enkele reaktie gekregen op mijn vraag over kinderen, dus daar werd ik ook niet vrolijk van. De makelaar had me bezworen dat er heel veel kinderen in de straat komen wonen....
Ik heb vrijdagochtend al een bod op een bestaand huis gedaan.
Jullie wens ik allen een voorspoedige bouw toe.

Groet

Liesbeth

P.S. als iemand me kan vertellen hoe je je registratie als user kan verwijderen, dan hoor ik dat graag. Ik kon het niet vinden.

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 18-04-2010 11:22

Liesbeth, voor het verwijderen van een bericht was een PB aan mij voldoende geweest. Het is weg. Het gaat jullie goed en veel woonplezier in jullie nieuwe huis!

Vergeet niet dat op zo’n avond iedereen er de pest over in heeft en dan is het heel makkelijk om te zeggen dat je niet gaat verlengen. Vertraging is ten slotte het enige wat je niet wilt horen. Uiteraard heeft bestaande bouw het voordeel dat de kans op vertraging minimaal is, het staat er immers al. Uiteraard hebben wij ook weer heel Funda uitgelezen opzoek naar een vergelijkbaar huis en dat is er gewoon niet. In de regel is het kleiner, je kunt je auto er niet kwijt, je moet nog een ton investeren om het leefbaar te maken of het is gewoon heel erg lelijk. Daarnaast is het maar zeer de vraag hoe de waarde van de bestaande bouw zich de komende jaren zal ontwikkelen. Voor alsnog wordt bestaande bouw alleen maar minder waard en dat is toch iets dat je bij nieuwbouw niet ziet. Los van het huis denk ik echt dat Groenoord een heel goede investering is. De ligging is echt goed, moderne huizen, goed geïsoleerd en voorzien van alle gemakken die je vandaag de dag stelt aan een huis.

Als we nu voor iets anders zouden kiezen, weten we nu al dat als het er eenmaal staat we spijt gaan krijgen van de overhaaste beslissing. Over een paar maanden weten we heel veel meer en als ze eenmaal aan het werk zijn gaat de tijd snel. Maar goed, het is helemaal afhankelijk van de persoonlijke situatie of je kunt wachten.

Vergeet overigens niet dat het belang van Ymere veel groter is dan die paar waterwoningen. Onze straat is nog geen 10% van het totale plan. Het zou de verkoop van de overige huizen niet echt stimuleren als ze niet met de bouw zouden starten van fase 2.
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

floor.sjak
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-03-2010 16:00

Bericht door floor.sjak » 18-04-2010 21:23

hallo allemaal,

Jammer dat Liesbeth afhaakt. Wij waren ook wat sceptisch in aanvang op de avond. Echter, wij hopen dat na deze avond de boodschap bij Ymere is overgekomen: er zit veel emotie bij de kopers en daar zullen ze - willen ze ons voor het project behouden - wat mee moeten doen. Als zij goed naar de kopers hebben geluisterd bieden ze ons een verleningsperiode van 3 maanden aan en zullen ze ons frequenter op de hoogte houden van de stand van zaken...

Gezien onze situatie zitten wij niet te wachten op een verlening van wederom 6 maanden. Dit zou zelfs voor ons een argument zijn om af te haken. 3 maanden kunnen we nog overzien, zeker gezien het feit dat de uitspraak van de rechter binnen deze termijn te verwachten is. Als Ymere ons een verlening van 3 maanden voorlegt zullen we hiermee zeker instemmen.

Wij hopen ook echt dat het project doorgaat, maar Ymere moet wel zijn verantwoordelijkheid naar de kopers nemen in heldere, frequente en duidelijke communicatie. Wij zijn dan ook erg benieuwd hoe zij omgaan met onze tips/ideeen om de communicatie te verbeteren via bv 'log-in' op groenoord-website; opening van het info centrum op de bouwlocatie, etc...

wij wachten af....

gr.
Sjak & Floor
Floor en Sjak (BN 60)

Remco
Berichten: 77
Lid geworden op: 16-04-2010 20:31

Bericht door Remco » 20-04-2010 10:40

Wij vonden de boodschap teleurstellend maar zijn toch wel van plan om de verlenging af te wachten. Wij hopen ook op een verlenging van 3 maanden, dit ook omdat dit inderdaad te overzien is. Tja dat het lang gaat duren, dat hadden we wel verwacht. En de argumenten die genoemd worden voor bestaande bouw, zijn argumenten die bij ons ook meespelen. We zoeken een groot huis, waar onze jongens groot kunnen worden. Dat kan nu niet, en die 2 jaar overleven we nog wel in dit huis.

Jammer dat Liesbeth is afgehaakt, ik hoop dat Ymere de schade gaat beperken en we in ieder geval op de 50% blijven.

Mijn vermoeden is dat het project wel door moet gaan, er spelen voor de gemeente te veel belangen om dit af te blazen. Dit blok is een voorbode voor de overige blokken. Ik kan me niet indenken dat Ymere het hele project afblaast, daar zit veel te veel tijd en opbrengst in het totale plan.

Drieske

Maurice & Kelly
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-01-2010 20:40

Bericht door Maurice & Kelly » 30-04-2010 15:08

Hallo allemaal,

We zullen inmiddels allemaal wel de informatie van Groenoord hebben ontvangen. Het lijkt me handig als we allemaal gaan aangeven wat we gaan doen. We hebben de intentie om akkoord te gaan met de verlenging, maar als een groot deel van de kopers gaat afhaken, dan kan die beslissing voor ons ook anders uitpakken. Ik denk dat meerdere kopers deze afweging gaan maken.
Graag jullie reaktie (dit geldt natuurlijk niet voor degenen die al aangegeven hebben of ze wel/niet gaan verlengen).

Groeten,
Maurice en Kelly

BN50
Berichten: 19
Lid geworden op: 28-11-2009 17:37

Bericht door BN50 » 01-05-2010 11:16

Als er niet te veel mensen afhaken, dan verlengen wij ook!

Groetjes,

Sylvia & Alexander

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 07-05-2010 21:09

Wij zijn ook voornemens te verlengen.

groet,
Stefanie
Stef en Bir, Bnr 50

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 09-05-2010 11:40

Onze verlenging is gisteren op de post gegaan!
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Jan Erik en Sietske
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-04-2010 23:06

Wij verlengen

Bericht door Jan Erik en Sietske » 09-05-2010 12:05

Hallo allemaal,
Zojuist hebben wij de verlenging voor vier maanden de deur uitgedaan. Wat ons betreft de laatste verlenging, wij gaan uit van bouwen na deze verlenging of we stappen uit hierna.
Groet Sietske, Jan Erik, Jan Douwe & Jasmijn (kort gezegd nr 71)

Maurice & Kelly
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-01-2010 20:40

Bericht door Maurice & Kelly » 11-05-2010 22:30

We hebben het idee dat er toch een behoorlijke groep gaat verlengen. Wij gaan dus ook verlengen.

Groeten,
Maurice & Kelly

Plaats reactie