wie is wie?

Beter een goede buur dan een verre vriend!
Maar wie is die buur?

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 09-03-2010 09:11

Hallo allemaal!

De meeste van jullie kennen mij ondertussen wel van dit forum of ons van de boekuitreiking of van de laatste Groenoord nieuwsbrief (het stel op de foto zijn wij helaas niet). Maar goed, een korte introductie kan natuurlijk nooit kwaad.

Samen met mijn vriendin Lieke hebben we dit huis (bouwnummer 89) gekocht in mei 2009, dus wat ons betreft mogen die palen nu wel de grond in! We hebben elkaar leren kennen tijdens onze studie in Eindhoven en we huren sinds september 2005 een klein appartement in het prachtige bijna Anton Pieck achtige Leiderdorp…. Ach, je bent wel snel op de A4.

Lieke werkt als gedragswetenschapper in Gouda en ik werk bij TNO Bouw en Ondergrond in Delft. Onze gezamenlijke hobby’s: zeilen, biertjes drinken bij Van Engelen en Cd’s kopen bij Velvet.

We hebben geen ervaring met iets van een kano, maar Liesbeth kunnen we een keer ruilen?
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

marco&saskia
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-01-2010 20:27

Bericht door marco&saskia » 13-03-2010 22:07

Hallo!

Wij zijn samen hier geregistreerd en kijken er naar uit om samen in een fonkelnieuw huis te gaan wonen. Het zou ons eerste koophuis worden en met een nieuwbouw project duurt het dan allemaal wat langer... dus we kijken er meer en meer naar uit. Wij hebben bouwnummer 83 gekocht.
Saskia werkt zelfstandig in de communicatie en ik (Marco), werk in marketing bij IBM. Onze eerste indruk van de andere kopers was heel postief! en we zijn benieuwd om iedereen te leren kennen. Als het project wat verder is gevorderd lijkt het ons goed als we ons als kopers verenigen. Dan zullen we ongetwijfeld ook in levende lijve kennismaken. Tot dat moment lezen wij graag jullie berichten op het forum.
bouwnummer 83

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 24-03-2010 16:51

De nieuwsbrief attendeerde ons op dit forum. Goed initiatief!

Wij hebben afgelopen december getekend voor bouwnummer 57 en zijn benieuwd of (maar sinds de nieuwsbrief vooral wanneer) de bouw van start gaat. We verheugen ons namelijk op zomerse dagen met rosétjes op ons terras met avondzon! En natuurlijk op varen vanaf huis met ons sloepje (gaat volgende week weer te water na een half jaar in de winterstalling).

groet,
Stefanie
Stef en Bir, Bnr 50

floor.sjak
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-03-2010 16:00

Even voorstellen...

Bericht door floor.sjak » 27-03-2010 16:43

Hallo,

Wij zijn Jacqueline en Floor en wij hebben reeds in mei 2009 bouwnummer 55 gekocht. Ik, Jacqueline werk bij een internet reisbureau en je begrijpt het al: mijn grote hobby is reizen. Verder hou ik van lekker eten, lezen, tuinieren en gezellige avonden met mijn vrienden. Ik, Floor werk als manager bij een promotie organisatie voor Nederlandse bloemen. Voor mijn werk moet ik vaak naar Rusland, maar in mijn vrije tijd maak ik ook graag tripjes naar andere bestemmingen. Ik hou van film kijken, lezen, gitaar/piano spelen en mag graag koken voor vrienden.

Wij vinden dit forum een erg leuk initiatief! Niet alleen om meer te weten te komen over je naaste buren, maar ook zeker om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelen en deze ook met elkaar uit te wisselen. Wij wonen beiden in Leiden en zitten in de 'luxe' situatie dat één van ons huurt en de ander een koophuis heeft dat inmiddels verkocht is. Wij zijn dan ook heel erg benieuwd waar Ymere op 15 april mee komt. Het moet wel heel erg positief zijn willen wij nog met dit project willen doorgaan. Met de verkoop van het huis, kunnen wij eventueel ook voor bestaande bouw gaan kiezen... vandaag - de dag van de open huizenroute - hebben wij dan ook al een aantal woningen bekeken.
Echter, Groenoord ligt op een fantastische plek en we hopen nog steeds dat alle bezwaren ongegrond worden verklaard en er spoedig begonnen kan worden met de bouw.

We zien jullie wel op 15 april!

groetjes,
Floor en Sjak (BN 60)

Remco
Berichten: 77
Lid geworden op: 16-04-2010 20:31

Bericht door Remco » 16-04-2010 21:42

Hallo,

Ook wij kunnen niet achterblijven en zullen ons voorstellen. Wij, Remco en Drieske, hebben eind oktober 2009 getekend voor kavel 95. We zullen de woning niet alleen betrekken, ook onze zoontjes Ward (4) en Siemen (2) kijken al een tijdje uit naar hun nieuwe kamer. Helaas hebben we ze moeten vertellen dat het nog even gaat duren.

Leuk om gisteren al wat gezichten van nieuwe buren te zien,

Groeten,

Drieske

Patrick Dexel
Berichten: 41
Lid geworden op: 15-04-2010 23:24

Bericht door Patrick Dexel » 01-12-2010 16:57

Hey allen,

Wij zijn Patrick en Malou en wij tekenen als het goed is deze week het koopcontract voor Bouwnummer 73. We hebben deze al eens eerder getekend, maar we zijn afgehaakt met de ontbindende voorwaarden een paar maanden geleden. In de tussentijd druk op zoek geweest naar een andere woning maar tot de conclusie gekomen dat er in Leiden eigenlijk niks mooiers is dan de waterwoningen van Groenoord. Dan toch maar het geduld opbrengen om nog 1,5 jaar te wachten (we wonen nu in een slecht geïsoleerde huurwoning van 35 m2 :()
Patrick en Malou | Bouwnummer 73

helga
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-01-2010 16:28

Bericht door helga » 03-12-2010 17:37

Hi Patrick en Malou,

Aangenaam kennis te maken. Waarschijnlijk tot 13 dec.

Groet,
Helga en Peter

rutger_en_annet
Berichten: 18
Lid geworden op: 18-12-2010 16:39

Bericht door rutger_en_annet » 18-12-2010 16:47

Dag allemaal,

Wij- Annet & Rutger - zijn de nieuwe eigenaren van nr. 92. Op dit moment wonen we nog hartje centrum in een oud wevershuisje uit 1630. Het zal even wennen worden die 140 m2. Ben erg benieuwd hoe het hele proces gaat werken bij zo'n nieuwbouw project, en sowieso hoe de wijk gaat worden.

Groeten,

Rutger & Annet

michelleagenant
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-02-2011 22:53

Bericht door michelleagenant » 08-02-2011 15:08

Hallo allemaal,

Wij (Wouter en Michelle) hebben bouwnummer 62 gekocht. Gisteren de hypotheekakte getekend. Nu alleen nog naar de notaris, spannend!!! Het is ons eerste koophuis, nu wonen we (eigenlijk vlakbij) in een huurwoning.

Nou we hopen jullie snel eens te ontmoeten...

Groetjes Wouter en Michelle

Enrico
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-02-2011 11:29

Bericht door Enrico » 21-02-2011 11:34

Hallo allemaal,

Ook wij (Vicki en Enrico) willen ons even voorstellen. Wij hebben (reeds in november) de koop-/aannemingsovereenkomst van bouwnummer 66 ondertekenen. De nodige stress hebben wij de afgelopen maanden al gehad, maar we hopen dat we in een mooi nieuw huis in een mooie buurt komen te wonen. Uiteraard hopen wij ook op goede buren en hopen wij jullie allen snel een keer te kunnen ontmoeten.

Groeten,
Vicki & Enrico.

Plaats reactie