Oplevering

loop, progressie, schot, voortzetting, vooruitgang, vordering
Enrico
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-02-2011 11:29

Bericht door Enrico » 07-02-2012 19:16

Irma en Ron schreef:Vandaag ontvangen:

Geachte meneer van der Ham en mevrouw Agous,

Binnenkort ontvangt u een nieuwsbrief met meer informatie
over de voortgang op de bouw en de planning van de oplevering.

Door de huidige weersomstandigheden met flinke vorst lopen
de opleveringen van de Waterwoningen, waaronder uw woning,
vertraging op.

Wij hopen zo spoedig mogelijke een aangepaste planning voor de
oplevering van de aannemer te ontvangen zodat wij dit weer met
jullie kunnen kort sluiten.

Hopend u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,
Ymere

Janneke de Bruine
Verkoopmanager a.i.
Marketing & Vastgoed
Hmm, dan vermoed ik dat wij straks dezelfde brief op de deurmat gaan aantreffen. Jammer en vervelend, maar geen wonder. De buitenmuren van onze woningen moeten allen nog geschilderd worden en het schijnt (heb ik van Rondavel vernomen) dat dat alleen bij temperaturen >5*C en bij droog weer kan. Met die kennis heb ik in december al aangestipt bij Rondavel dat mij de oplevertermijn voor eind februari, incl. het schilderen van de muren, mij enigszins optimistisch leek. De aannemer was echter van mening dat dat allemaal geregeld zou worden voor die tijd. Nuja, bouwvakkers hebben daarbij recht op vorstverlet uiteraard bij een gevoelstemperatuur <-6*C... en dat blijft het nog wel enkele dagen. We zullen zien.

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 07-02-2012 21:27

Wees daar maar heel blij om. Het huis van mijn schoonouders is te vroeg gekeimd, onder tijdsdruk van de oplevering. Resultaat, te veel vocht in de stenen en een jaar na oplevering overal zwarte plekken op de mooie witte muren. Een dalmatiër zou er trots op zijn geweest. Na dat jaar is er tien jaar lang gedoe geweest tussen aannemer en schilder over wie er kon opdraaien voor de schade (ruim 40 huizen, stralen en wederom keimen). Vorig jaar zomer konden ze na 11 jaar eindelijk genieten van een mooi egaal wit huis.

Dus haastige spoed, is in deze zeker geen goed!

Ps. zouden de huizen zonder keimwerk nu eerder worden opgeleverd :wink:
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Jan Erik en Sietske
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-04-2010 23:06

Bericht door Jan Erik en Sietske » 07-02-2012 21:43

hallo allemaal.

Ook wij hebben dit bericht via de mail ontvangen. Ons huis, bouwnummer 70 zal ook later worden opgeleverd.
Begrijp ik het goed dat vandaag de eerste woning niet is opgeleverd?
ik ben erg nieuwsgierig. zodra er meer bekend is, zetten we het op het forum.

groetjes, Sietske

Enrico
Berichten: 52
Lid geworden op: 21-02-2011 11:29

Bericht door Enrico » 07-02-2012 22:37

Basvdmoolen schreef:Wees daar maar heel blij om. Het huis van mijn schoonouders is te vroeg gekeimd, onder tijdsdruk van de oplevering. Resultaat, te veel vocht in de stenen en een jaar na oplevering overal zwarte plekken op de mooie witte muren. Een dalmatiër zou er trots op zijn geweest. Na dat jaar is er tien jaar lang gedoe geweest tussen aannemer en schilder over wie er kon opdraaien voor de schade (ruim 40 huizen, stralen en wederom keimen). Vorig jaar zomer konden ze na 11 jaar eindelijk genieten van een mooi egaal wit huis.

Dus haastige spoed, is in deze zeker geen goed!

Ps. zouden de huizen zonder keimwerk nu eerder worden opgeleverd :wink:
Hmm, in tegenstelling tot de verwachting hebben wij toch een bevestiging van oplevering op onze deurmat aangetroffen (bouwnummer 66). Wel blij dat het nu doorgaat op de vooraf aangegeven datum, maar nu wel enigszins bang voor een "dalmatiër".
Jan Erik en Sietske schreef:hallo allemaal.

Ook wij hebben dit bericht via de mail ontvangen. Ons huis, bouwnummer 70 zal ook later worden opgeleverd.
Begrijp ik het goed dat vandaag de eerste woning niet is opgeleverd?
ik ben erg nieuwsgierig. zodra er meer bekend is, zetten we het op het forum.

groetjes, Sietske
De eerste huizen zijn vandaag voor zover ik heb begrepen wel opgeleverd.

Drieske
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-09-2010 14:08

Bericht door Drieske » 08-02-2012 10:53

Ja, de eerste huizen zijn opgeleverd, als bewijs is en kort filmpje te zien op de facebookpagina van Groenoord. https://www.facebook.com/#!/pages/Groen ... 4445290433

michelleagenant
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-02-2011 22:53

Bericht door michelleagenant » 08-02-2012 11:04

Ik sprak laatst de opzichter en die vertelde me dat ze nu de huizen niet wit zouden schilderen, maar waarschijnlijk na oplevering in april ergens. Het zou de oplevering niet tegenhouden volgens hem. Ons huis staat half in de grondverf en we hebben al wel een opleverdatum (22-2), dus ik denk dat hij gelijk heeft....

Letty&Jakob
Berichten: 17
Lid geworden op: 25-04-2011 15:48

Bericht door Letty&Jakob » 08-02-2012 11:25

Wij hebben morgen de voorschouw en de 15e wordt ons huis opgeleverd. Ons huis is nu voor de helft in de verf. Dus wij gaan er van uit dat ons huis inderdaad na de oplevering pas af geverfd wordt. Wij vinden dat geen probleem, als we maar aan de slag kunnen na de oplevering!

Groetjes Jakob en Letty

Patrick Dexel
Berichten: 41
Lid geworden op: 15-04-2010 23:24

Bericht door Patrick Dexel » 08-02-2012 14:51

Wij hebben hetzelfde gehoord als Michelle. Ze kunnen ook pas weer gaan schilderen bij een bepaalde temperatuur boven nul (10 graden als ik het me goed herinner). Het zal dus inderdaad niet de oplevering gaan vertragen.
Patrick en Malou | Bouwnummer 73

BarryNadine
Berichten: 6
Lid geworden op: 13-01-2012 12:48

Bericht door BarryNadine » 13-02-2012 16:12

Patrick Dexel schreef:Wij hebben hetzelfde gehoord als Michelle. Ze kunnen ook pas weer gaan schilderen bij een bepaalde temperatuur boven nul (10 graden als ik het me goed herinner). Het zal dus inderdaad niet de oplevering gaan vertragen.
Volgens Henny zal de oplevering minimaal een week vertraging hebben voor onze huizen (die niet aan het water) omdat die nog niet aangesloten zijn op het water oid. Hopelijk valt het mee. Komende donderdag gaan we tekenen en dan zal ik er nog eens naar vragen.
Barry en Nadine (BN 72)

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 16-02-2012 09:23

Gistermiddag gaf Herman, de directievoerder aan dat de oplevering van de rest van de waterwoningen een tot twee weken vertraging oploopt. Het volgende blok wel meer.

Het is trouwens fijn te zien dat er steeds meer opleveringen hebben plaatsgevonden en er dus steeds meer mensen rondlopen. En als de straat af is, hebben we qua parkeren niet zo'n last meer van elkaar.
Stef en Bir, Bnr 50

Plaats reactie