follow up kopersbijeenkomst 16 september

loop, progressie, schot, voortzetting, vooruitgang, vordering
Remco
Berichten: 77
Lid geworden op: 16-04-2010 20:31

follow up kopersbijeenkomst 16 september

Bericht door Remco » 16-09-2010 20:32

Hoi,

Heeft een van jullie al een brief ontvangen als toegezegd gisteren. Ik dacht dat we iig via de mail iets konden verwachten?

Zie wel dat de site is vernieuwd...

grt Remco

floor.sjak
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-03-2010 16:00

Bericht door floor.sjak » 16-09-2010 20:57

Hoi Remco,

Behalve de nieuwsbrief, hebben wij ook vandaag niets ontvangen.
Wij gaan er vanuit dat er morgen wat op de mat ligt.

gr sjak en floor
Floor en Sjak (BN 60)

Jan Erik en Sietske
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-04-2010 23:06

Bericht door Jan Erik en Sietske » 16-09-2010 21:43

Wij hebben nog niets binnen.

Overigens ben ik wel blij met de bijeenkomst van gisteren. Allereerst vanwege het feit dat er nu eindelijk eens met de billen bloot is gegaan dat het communicatief en zakelijk een zooitje was. Tevens was er eindelijk een eerlijk antwoord over planning en voortgang. Tenslotte is nu duidelijk dat Ymere ons gaat helpen in plaats van niet informeren.

Wel natuurlijk weer zo een momentje: wel de verkoopbrief maar niet de brief voor de kopers.

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 17-09-2010 10:08

Ik snap ook niet hoe ze hadden kunnen toezeggen dat we gister al iets via de mail zouden krijgen. Dat was ook echt te kort dag. Degelijke brieven moeten altijd via een juridische afdeling en langs het MT, gaat hier (bij TNO) niet anders.

Overigens waren wij ook blij met de bijeenkomst. Het begon een beetje “stroef”, maar uiteindelijk was het een heel constructieve vergadering. Waar in tegenstelling tot de eerste twee bijeenkomsten bijna sprake was van samenwerking, hoor en wederhoor. Het maken van het wensenlijstje was daar een mooi voorbeeld van. Je merkte ook gelijk het effect daarvan op de sfeer. Hopelijk was dit ook een leerervaring voor Ymere.

Uitgaande van de punten op het wensenlijstje zijn wij voornemens om ook deze verlening te tekenen.

Goed weekend!
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 17-09-2010 10:42

Ik had eerst mijn outlook moeten openen alvorens het vorige bericht te plaatsen. Om 01:10 hebben wij van Henny een mailtje ontvangen met de allonge.

Dus ja stikt genomen was ze te laat, maar dit mag geen naam hebben!
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 17-09-2010 11:55

Hallo allemaal,

Wij hebben vannacht om 0:20 uur de mail van Henny ontvangen (overigens bij ons niet met wijzigingen bijhouden). Ze heeft hard gewerkt!

Wij hebben besloten niet te verlengen. Wij hebben geen goed gevoel meer bij Groenoord CV en daarmee het hele project. De bijeenkomst was voor ons niet voldoende om het vertrouwen te herstellen. Ja, ze hebben excuses aangeboden, de brief ingetrokken en toegegeven dat de communicatie een rotzooitje is geweest, maar niet uitgelegd waarom ze de tweede fase bouwvergunning niet eerder genoemd hebben, waarom de communicatie nu in via (de huisstijl van) Ymere verloopt, waarom ze de brief hebben teruggetrokken, waarom ze de brief oorspronkelijk zo hebben opgesteld, enz.

We sluiten niet uit dat als het project doorgaat, we dan alsnog instappen, want het is immers een mooi project en we weten nu dat de mensen in de buurt leuk zijn, maar nu gaan we in ieder geval niet door.

Iedereen veel succes toegewenst.

groet,
Stefanie en Birgit
Stef en Bir, Bnr 50

Jan Erik en Sietske
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-04-2010 23:06

Bericht door Jan Erik en Sietske » 17-09-2010 20:54

Hallo allemaal,

Wij hebben ook vannacht een e-mail gekregen van Henny.
In het document stonden nog opmerkingen en wijzigingen die waren doorgestreept en niet waren weggehaald.
Knullig.
Ik heb nog met Henny gebeld en zei gaf toe dat dit niet heel handig was.

Als het goed is heeft zij vandaag de officiele brief op de post gedaan en die mogen we dan morgen op de mat verwachten.

ik ga er nu maar vanuit dat de brief morgen in ieder geval de datum van de start bouw weergeeft. Henny verzekerde me overigens dat dit tussen 1 en 15 december zal zijn.

Henny was ook bezig met de notulen van de bijeenkomst en daar wilde ze ook de planning van de aannemer in verwerken. Die notulen zouden dan ergens volgende week bij ons in de bus moeten vallen.
Henny is overigens vanaf morgen al in het info centrum te vinden.

Nou dit is alles wat ik weet.
Vandaag denken wij er als volgt over:
Wanneer de start bouw inderdaad in de eerste helft van december zal zijn en we dit toegezegd krijgen (zwart op wit), willen wij nog steeds tekenen.

Want het huis is en blijft mooi en het kan op die locatie alleen maar mooier worden. Bovendien weten we nu wie onze buren zullen worden! :D

groetjes,
Sietske en Jan Erik

floor.sjak
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-03-2010 16:00

Bericht door floor.sjak » 17-09-2010 22:56

Hallo allemaal,

Wij hebben inmiddels ook alleen de digitale versie ontvangen.
Wij gaan ook verlengen. Ze zijn ons tegemoet gekomen en dat geeft de burger moet. Bovendien hebben wij ons droomhuis nog niet in de bestaande bouw gevonden, dus... wat hebben we te verliezen?

Jammer dat Stef en Bir afhaken maar we begrijpen het wel.

En wat doet de rest....??
Floor en Sjak (BN 60)

Maurice & Kelly
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-01-2010 20:40

Bericht door Maurice & Kelly » 18-09-2010 13:29

Hallo allemaal,

We sluiten ons volledig aan bij de opmerkingen van Stef en Bir en hebben besloten om ook niet te verlengen. Het vertrouwen is weg en we staan er niet meer achter. Bovendien hebben we in juni een dochtertje gekregen en kunnen ons geen vertraging meer veroorloven. In december wachten we inmiddels al 1 jaar en 8 maanden op het huis en is er eigenlijk nog niks gebeurd. Ik hoop voor de rest dat de bouw voorspoedig verloopt. Wij gaan naar bestaande bouw kijken.

Groetjes,
Maurice en Kelly

Remco
Berichten: 77
Lid geworden op: 16-04-2010 20:31

Bericht door Remco » 18-09-2010 13:31

Wij gaan waarschijnlijk ook verlengen.

We missen echter nog dat we kunnen afhaken op het moment dat onze bank geen financiering afgeeft. Er staat nu in algemen zin de financiering niet rond krijgen. Volgens mij geldt dan dat je meerdere afwijzingen moet kunnen overleggen. Dus ik ga vragen of ze expliciet op willen nemen dat een financierder die afhaakt voldoende is.
Of is dat in jullie ogen in de huidge tekst voldoende gedekt?

Daarnaast willen wij het 30% principe veranderen. Dit is nu eenzijdig op te zeggen door Groenoord CV, maar wat als iedereen afhaakt en wij nog de enige kopers zijn? Dan willen wij ook de vrijheid hebben er uit te stappen.

Wij zullen zo eens contact opnemen met Henny.

groeten en succes met de te maken keuze

Plaats reactie