Bouwvergunning

loop, progressie, schot, voortzetting, vooruitgang, vordering
Jan Erik en Sietske
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-04-2010 23:06

bouwvergunning onherroepelijk

Bericht door Jan Erik en Sietske » 30-10-2010 22:35

hallo allemaal.

Goed nieuws: we kregen gisteren bericht van Henny dat de bouwvergunning voor blok 2 onherroepelijk is geworden!

groeten
Jan Erik en Sietske

helga
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-01-2010 16:28

Bericht door helga » 07-11-2010 09:31

Beste allen,

Hebben jullie ook al een gesprek gehad met Rondavel of al ingepland? Het gaat nu echt beginnen. Wij willen binnenkort naar Volendam het sanitair gaan bekijken en offerte opmaken. Heeft iemand goede tips/suggesties? Ook tips om het door een andere sanitairzaak te laten doen zijn welkom.
Weet iemand ook wat de stelpost voor het sanitair in de badkamer is? Ben ik niet tegengekomen in de informatie.

Het is nu al even rustig op het forum. Maar ik neem aan niet voor lang. Het zou fijn zijn als wij met elkaar informatie uitwisselen die kan helpen om de kosten te drukken (bijv. voor inrichting wanden, vloeren, stucen, maar ook meerwerk, keuken en sanitair).

13 december is de officiële start van de bouw in aanwezigheid van de wethouder. Tot dan.

Groet,
Helga en Peter

floor.sjak
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-03-2010 16:00

Bericht door floor.sjak » 07-11-2010 17:50

Hallo allemaal,

Super goed nieuws, eindelijk. Wij willen gelijk even mededelen dat we geswitched zijn van bouwnr. We hebben gekozen voor bouwnr 60 ipv 55.
Wij hebben vrijdag 12 november een afspraak met Rondavel en we zijn afgelopen zaterdag bij Goedhart geweest voor de keuken. Wij willen het totaal anders dus we wachten af wat dat kostenplaatje zal zijn.
Het is inderdaad handig om informatie uit te wisselen.
Hoe weten jullie trouwens dat de officiële start van de bouw 13 december is? Wij hebben hier nog niets van vernomen.
Woensdag een afspraak met HWN over onze hypotheek maar ik mag toch verwachten dat nu de bouwvergunning onherroepelijk is, er geen problemen meer zijn. Van mij mag de eerste paal de grond in.

Groetjes Sjak en Floor
bouwnummer 60 !!
Floor en Sjak (BN 60)

helga
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-01-2010 16:28

Bericht door helga » 07-11-2010 19:03

Wij waren gisteren in het informatiecentrum, toen heeft Henny dat verteld.
Wij zijn ook bij Goedhart geweest. Offerte viel nogal hoog uit en ze waren niet erg genegen om een leuke korting te geven. Wij gaan dus zeker verder kijken voor de keuken.

Groet,
Helga

Ellen
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-04-2010 19:38

Bericht door Ellen » 07-11-2010 20:59

Dag buurtjes,

Ook wij hebben volgende week een gesprek bij Rondavel en de bank.
leuk dat jullie (Floor en sjak) nu bouwnr 60 hebben. Hiervan zijn wij ook nog een paar weken eigenaar geweest -) . Wij hebben nog geen keuken uitgezocht, zullen naast Goedhart keukens ons zeker ook elders orienteren.
Hoe heet die winkel in Volendam?

Gr Jeroen & Ellen (67),

helga
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-01-2010 16:28

Bericht door helga » 08-11-2010 08:17

Ook goedemorgen buurtjes Jeroen en Ellen. Naam winkel Volendam weet ik niet. Maar dat horen wij a.s. vrijdag bij het gesprek met Rondavel.

Overigens, over de officiële start krijgt iedereen nog een uitnodiging van Yemere. Het begint om 15.00 uur.

Groet,
Helga

Danny & Anita
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-11-2009 11:34

Groot afbouw Volendam

Bericht door Danny & Anita » 08-11-2010 10:46

Hello Jeroen,

De winkel in Volendam heet Groot Afbouwbedrijf BV Julianaweg 149
1131DH Volendam.

Afgelopen vrijdag hadden wij het gesprek met Rondavel. Naast een paar veranderingen aan het huis (creeren 5 slaapkamer en berging op de 2e verdieping, vloerverwarming) hebben wij ook gevraagd naar de mogelijkheid om het terras/flonder uit te breiden ivm beperkte ruimte door naar buiten draaiende deuren. Zijn er nog meer bewoners die daar interesse in hebben? Ze komt er in ieder geval nog op terug.

groeten,
Danny & Anita (54)

helga
Berichten: 31
Lid geworden op: 14-01-2010 16:28

Bericht door helga » 08-11-2010 19:47

Een groter terras ben ik wel nieuwsgierig naar. Ben benieuwd wat de uitbreiding is en wat het kost. In ieder geval zouden wij het wel prettig vinden als het terras aansluit op de schermen tussen de woningen. Als je kijkt naar de foto's dan zie je aan weerszijden van elk terras een strookje gras van ik schat circa 50 cm. Begrijp daar het nut niet van. En gegarandeerd dat je in die strook steeds met de poten van je tuinstoel terecht komt.

Groet, Helga

floor.sjak
Berichten: 50
Lid geworden op: 27-03-2010 16:00

uitbreiding terras

Bericht door floor.sjak » 09-11-2010 13:51

Hallo medebewoners,

Wij zijn ook zeer geinteresseerd in een groter terras. Maar wij hopen wel dat het terras gewoon doorloopt en er geen strookje groen tussen zit. Wij zullen dat ook even aankaarten vrijdag bij Rondavel. Zijn er ook mensen die een openhaard willen? Wij weten niet eens of het mag maar gaan er vrijdag ook even naar informeren.
Het vervelende is als je niet bij Goedhart bestelt, de bouwer niet de aansluitingen aanpast tegen een meerprijs. Je kan daarmee pas beginnen zodra je huis opgeleverd is. Maar ze moeten natuurlijk wel met een redelijke prijs komen. Wij wachten rustig af.
Floor en Sjak (BN 60)

Ellen
Berichten: 25
Lid geworden op: 21-04-2010 19:38

Bericht door Ellen » 09-11-2010 20:50

goedenavond,

Wanneer je niet bij Goedhart bestelt willen ze niet de aansluitingen aanpassen tegen meerprijs???
Als dat waar is dan dwingen ze je min of meer om naar Goedhart te gaan of je moet de boel weer openbreken na oplevering. Ik vind dit niet echt klantvriendelijk en dan druk ik het nog zachtjes uit.
Wat vinden jullie hiervan?

gr jeroen

Plaats reactie