Hekwerk tuinen binnenplaats

Patrick Dexel
Berichten: 41
Lid geworden op: 15-04-2010 23:24

Hekwerk tuinen binnenplaats

Bericht door Patrick Dexel » 11-04-2011 15:07

De tuinen aan de binnenplaats worden volgens Henny voorzien van 70cm hoog hekwerk. Voor een voortuin is dat prima, maar voor de huizen die niet aan het water liggen (bnr 69 t/m 76) is dit de achtertuin. Wij zijn het gewend, en ik neem aan anderen ook, dat je in je achtertuin een beetje privacy hebt. Normaal gesproken krijg je in je achtertuin dan ook een 200cm hoog hekwerk met deur.

Ik heb het idee dat ze bij ons zijn vergeten dat het voor ons een achtertuin is en niet zoals bij de meerderheid de voortuin. Ik weet niet of er meer mensen zijn van bnr 69 t/m 76 die liever een hoog hek hebben dan de 70cm die we nu krijgen? Anders kunnen we dat gezamenlijk aangeven en het voor elkaar krijgen dat we een hoger hek krijgen.
Patrick en Malou | Bouwnummer 73

Remko
Berichten: 43
Lid geworden op: 12-01-2011 19:44

Bericht door Remko » 12-04-2011 11:18

Wij zitten in hetzelfde rijtje als jullie en in begrijp dan ook je overwegingen. Ik ben in dubio. Aan de ene kant wil ik ook vrij in de tuin kunnen zitten aan de andere kant wil ik geen afbreuk doen aan het gevoel van het hofje. Ook kan ik zo beter de kleine meid in de gaten houden als ze in het speeltuintje speelt. Ik weet dus niet of ik echt blijer wordt van een hoge schutting en zolang de aannemer mij geen keuze geeft hoef ik hier ook niet over na te denken ;-).

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 24-05-2011 22:06

Qua privacy zal je van ons geen last hebben. Ik denk niet dat we veel in die postzegel van een voortuin zullen zitten. Door de keuze voor een waterwoning hebben we eigenlijk al gekozen voor een woning waarbij de privacy gering is. Dus wat privacy betreft zitten jullie een stuk beter.

Is het niet een leuk idee om als iets te doen met Leilindes? Ze nemen weinig ruimte in beslag en het is een mooie 'haag' op stam om ongewenste inkijk te reduceren. In combinatie met een laag hek kun je het denk ik redelijk dicht maken. En ik denk dat als we allemaal zo’n boom in de voortuin zetten dat dit heel erg leuk zal staan in ons hofje.


Afbeelding
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

michelleagenant
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-02-2011 22:53

Bericht door michelleagenant » 25-05-2011 10:10

Heel leuk idee op zich. Mijn ouders wonen op een pleintje waar ze ook allemaal leilindes voor de huizen hebben geplaatst. Een leuk gezicht. Er zit alleen wel kleine nadelen aan vast:

- De voortuin is al zo klein, dus dan kunnen we er denk ik echt bijna niets meer mee.
- Het neemt behoorlijk wat licht weg uit de kamer (als er bladeren aan zitten)

We vinden het huis zo mooi, mede omdat er veel licht in valt, dus persoonlijk willen we liever niet een boom die erin die het licht wegvangt. Voor ons idee is het keukenraam is nou ook weer niet zooo groot dat onze privacy echt geschonden wordt.

Mocht iedereen razend enthousiast zijn, dan zullen wij de plannen ook weer niet dwarsbomen en doen we mee hoor, maar onze voorkeur gaat uit naar 'geen boom in de voortuin'.

Jan Erik en Sietske
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-04-2010 23:06

Bericht door Jan Erik en Sietske » 25-05-2011 22:22

Hallo Patrick,
Wij van nummer 70 willen ook graag een hogere schutting zetten, maar dan wel iets wat integer en mooi in de omgeving past. Het is voor ons ook de achtertuin en daarin willen we privacy, we hebben geen voortuin.

Wanneer we dit met alle bewoners van onze hoek doen, kunnen we het er ook uniform en goed uit laten zien.

Dus count us in voor een mooie schutting.

Groet Jan Erik

Patrick Dexel
Berichten: 41
Lid geworden op: 15-04-2010 23:24

Bericht door Patrick Dexel » 25-05-2011 23:33

Leuk idee Bas, maar wij vinden het heel begrijpelijk dat niet iedereen staat te springen om een boom(pje) in een klein voortuintje. Voor een achtertuin vinden wij het alleen wezenlijk anders. Het betreft dan immers niet alleen de privacy in je tuin betreft, maar ook de privacy in huis/woonkamer. In onze huidige woning is inmiddels al twee keer ingebroken en daardoor geeft een hele open tuin/zichtbare woonkamer ons gewoon geen prettig gevoel. Overigens is het privacy punt in de tuin voor ons ook een van de redenen geweest waarom wij niet voor een woning aan het water hebben gekozen.

Inmiddels hebben wij navraag gedaan naar de mogelijkheden en blijkt dat het hekwerk vanuit de bouw in ieder geval niet gewijzigd gaat worden, ook al zouden wij het (met dat betreffende rijtje) eens worden over de hekhoogte. In het koopcontract staat echter niet opgenomen dat het hekwerk niet mag worden gewijzigd, dus daar zijn wij erg blij mee. Het mooist zou het natuurlijk zijn als wij het in ieder geval met ons rijtje eens zouden kunnen worden over het hekwerk dat wij eventueel na de oplevering plaatsen, maar voor ons staat in ieder geval vast dat wij een hoger hekwerk gaan aanschaffen. Hoe hoog en van welk materiaal dat zal zijn, is nog de vraag, maar ik denk aan iets tussen 120-180 cm, mede afhankelijk van de ideeën van de buren.
Patrick en Malou | Bouwnummer 73

Patrick Dexel
Berichten: 41
Lid geworden op: 15-04-2010 23:24

Bericht door Patrick Dexel » 25-05-2011 23:37

Jan Erik en Sietske schreef:Hallo Patrick,
Wij van nummer 70 willen ook graag een hogere schutting zetten, maar dan wel iets wat integer en mooi in de omgeving past. Het is voor ons ook de achtertuin en daarin willen we privacy, we hebben geen voortuin.

Wanneer we dit met alle bewoners van onze hoek doen, kunnen we het er ook uniform en goed uit laten zien.

Dus count us in voor een mooie schutting.

Groet Jan Erik
Hey Jan Erik. Ik lees je bericht pas nadat ik het vorige had geplaatst :)

Goed om te horen dat jullie met hetzelfde idee zitten. Uiteraard willen wij ook het liefst een schutting die in het plaatje van ons blok past en het zou mooi zijn als we met de hele hoek hetzelfde kunnen plaatsen.
Patrick en Malou | Bouwnummer 73

Basvdmoolen
Site Admin
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-11-2009 13:23

Bericht door Basvdmoolen » 26-05-2011 22:32

Als je het geen mooie boom vindt mag je het zeggen hoor :wink: . Je kunt het in combinatie met het standaard groene begroeide hekje wel mooi dicht krijgen.

Het is mij om het even hoor, wij hebben dit luxe probleem tenslotte niet, maar ben je niet bang dat het met een schutting van 120-180 niet erg “hokkerig” gaat worden?

Als jullie er samen maar iets moois van maken, zal vast goed komen.

Henny heeft ons zaterdag een overzicht laten zien van het groen- / verlichtingsplan. Er komen twee grote bomen (plataan) op ons hofje. En op de schuurtjes (BN 52-66) iets van scheepsverlichting (?) en aan de overkant lantarenpalen (BN 78-94).
Bas en Lieke, Bouwnummer 89

Remko
Berichten: 43
Lid geworden op: 12-01-2011 19:44

Bericht door Remko » 27-05-2011 21:17

Wij zijn niet op zoek naar een vierkante doos als achtertuin, maar als het subtieler kan dan doen wij misschien ook wel mee. Ik wil mijn kleine meid kunnen zien als zij in het speeltuintje in het hofje speelt bijvoorbeeld. Overigens zijn niet alle huizen in ons rijtje verkocht (en sommige bedrijven) dus helemaal uniform zal het zeker niet worden. Het huis tussen twee van ons (71 - 73) in is niet verkocht dus kun je dan wel zomaar het hek daar vervangen? Misschien met toestemming van de aannemer. In ieder geval gaan ze niet de helft van dat stukje bijdragen.

Groet Remko (nr71)

stefenbir
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-03-2010 16:42

Bericht door stefenbir » 27-05-2011 22:32

Basvdmoolen schreef:Henny heeft ons zaterdag een overzicht laten zien van het groen- / verlichtingsplan. Er komen twee grote bomen (plataan) op ons hofje. En op de schuurtjes (BN 52-66) iets van scheepsverlichting (?) en aan de overkant lantarenpalen (BN 78-94).
Bas,

Heb jij toevallig de locatie van de platanen gezien? Op de tekening die wij hebben (BV-700a) zou één boom precies boven onze parkeerplaats komen. De andere boom bovende de parkeerplaats van bouwnummer 96. Qua vogelpoep op de autolak zie ik dat niet met vreugde tegemoet. <understatement>

Stefanie
Stef en Bir, Bnr 50

Plaats reactie